~~*~~
Każdy może zajmować 2 stanowiska.
Wyjątkiem są: para Alpha i Betha, gdyż oni mogą zajmować 3 miejsca. Każdy
dorosły smok wybiera stanowisko bojowe, które jest obowiązkowe. Drugie
stanowisko jest nieobowiązkowe i zaliczają się do nich wszystkie miejsca w
przedziale nekromanci – opiekunowie smocząt. Proszę pamiętać, że ilość miejsc
jest ograniczona i Alpha reguluje ilość smoków na danym miejscu.
Młode smoki, które jeszcze nie osiągnęły wieku
dorosłego (18 smoczych lat) mają obowiązek uczenia się. Nie jest określone,
gdzie mają pobierać nauki. Mogą chodzić do szkoły (smoczej akademii, czy co wam
wyobraźnia podpowie, oczywiście wcześniej trzeba poinformować o tym Alphe),
może to być zwykły stadny nauczyciel lub mogą zostać adiutantami któregoś ze
smoków (oczywiście przy wcześniejszej zgodzie nauczyciela). Nauczyciel
adiutanta określa czas nauki, jej zakończenia lub przerwanie. Dorosłe smoki też
mogą podjąć naukę w celu dokształcenia się. W tym przypadku nauka musi trwać
min rok.
Para Alpha – przywódcy i najsilniejsze
smoki stada(no bo zresztą są Alphami). Jak każdej władzy należy się szacunek,
więc i tutaj nie ma żadnych nowości. Przywódcy podejmują ostateczną decyzję w
każdej (poważnej) sprawie, więc tu też nie ma nic nowego. Oni kierują
stadem: wojny, pokoje, wewnętrzne konflikty, terytorium, przydzielanie
stanowisk etc. Warto pamiętać, że do Alphy zawsze można zwrócić się o pomoc i,
że Alphy to też zwykli ludzie (smoki), więc też maja prawo do czasu wolnego i
rozrywek.
Para Betha – krotko mówiąc zastępy
pary Alpha. Ale także ich doradcy. Co tu jeszcze dodać: Bethy są drugimi po
Alphach najważniejszymi osobami w stadzie. Zazwyczaj pilnują porządku w
stadzie.
Stanowiska bojowe
Wojownicy – zwykli smoczy wojownicy,
którzy specjalizują się walką wręcz (można także podać konkretny rodzaj walki).
Paladyni - oddział specjalizujący
się w walce wręcz, ale też potrafiący posługiwać się magią. Ci wojownicy są
bardzo wszechstronni. Niestety takich ludzi jest coraz mniej, a co
najgorsze jeżeli już się owy paladyn pojawi to bywa „pokręcony” umysłowo.
Magowie
– jednostka posiadająca energię, dzięki której potrafią zmieniać
rzeczywistość.
Przydatni przy walce na dystans, ale nie konieczne. Pobierają energię z żywiołów, mogą je ujarzmiać. Nieliczni posiadają moce panowania nad
żywiołami. Ponad to mogą także umieć rozpoznawać magiczną energię.
Nekromanci – tzw. czarna magia, to ich
specjalizacja. W walce zawsze wspomagają magów. Nie posiadają swojego oddziału.
Szaman
– poprzez trans i taniec potrafi przenosić swojego ducha i umysł do
świata zmarłych. Pomaga przechodzić zmarłym na drugą stronę. Dzięki
temu, może też nawiązywać
kontakty z naszymi przodkami, prosić ich o pomoc w razie konieczności.
Jest pośredniakami
między smokami (ludźmi) a bogami (jeżeli takowi istnieją). Niektórzy
zajmują się też wróżbiarstwem oraz przepowiadaniem przyszłości, czy
rzucaniem uroków. Często posiadają szeroką wiedze na temat zwierząt,
gdyż są dobre do różnego rodzaju nalewek, napoi i innych mikstur
przydatnych w tymże fachu.
Zielarz – zagadnienia
z hodowli, uprawy, zbioru, suszenia, pakowania i przechowywania roślin
leczniczych ma opanowane do perfekcji. Jest swoistym lekarzem, który na
każdą chorobę, ranę czy skaleczenia znajdzie sposób. Posiada również
umiejętności tworzenia leczniczych wywarów, mieszanek czy eliksirów.
Jednakże niektórzy mogą pochwalić się wiedzą na temat różnego rodzaju
roślin oraz talentem kulinarskim. Niewielu z nich używa magii, lecz
pojawia się i tacy, którzy sobie nia pomagają.
Dzienny wartownik – (ariergarda
- straż tylna stada) trzyma wartę od wschodu do zachodu słońca (dopóki
nie pojawi się drugi zwiadowca, który ma przejąć straż). Patroluje
przestworza, bądź ziemie należące do Smczej Doliny. Ma prawo
zaatakować/zatrzymać i zaprowadzić przed sąd Alphy wszelkie stworzenia,
które przedostały się na teren Smoczej Doliny z niewiadomymi zamiarami.
Ostrzega stado przed wrogami.
Nocny wartownik –
(ariergarda - straż tylna stada) trzyma wartę od zachodu do wschodu
słońca (dopóki nie pojawi się drugi zwiadowca, który ma przejąć straż).
Patroluje przestworza, bądź ziemię należące do Smczej Doliny. Ma prawo
zaatakować/zatrzymać i zaprowadzić przed sąd Alphy wszelkie stworzenia,
które przedostały się na teren Smoczej Doliny z niewiadomymi zamiarami.
Ostrzega stado przed wrogami.
Dzienny zwiadowca –
(awangarda - straż przednia stada) od wschodu do zachodu słońca (dopóki
nie pojawi się drugi zwiadowca, który ma przejąć straż) robi rekonesans
terenu nienależący do Smoczej Doliny, ale także do innego stada,
frakcji, watahy czy społeczeństwa, które nie zezwoliło na penetrację
swojego terytorium. Ostrzega wartownika przed wrogami.
Nocny zwiadowca
– (awangarda - straż przednia stada) od zachodu do wschodu słońca
(dopóki nie pojawi się drugi zwiadowca, który ma przejąć straż) robi
rekonesans terenu nienależący do Smoczej Doliny, ale także do innego
stada, frakcji, watahy czy społeczeństwa, które nie zezwoliło na
penetrację swojego terytorium. Ostrzega wartownika przed wrogami.
Szpieg
– jego zadaniem jest "odkryć tajemnice innych" dla potrzeb stada.
Potrafi świetnie się zakamuflować. Zna tajemne szyfry, którym może informować Alphe. Zna kilak języków, tradycje wielu kultur, może być też
dobrym skrytobójcą.
Opiekun/owie smocząt – opiekuje się smoczętami,
gdy ich rodzice nie mogą, ale także są ich pierwszymi nauczycielami (można
określić dokładnie w jakieś specjalizacji jest się nauczycielem).
Smoczęta –
mianem smocząt określamy smoki do 10 (z dziesiątym włącznie) roku
życia. Od 10-18 roku życia ta nazwa w raz z smokiem/smoczycą jest
używana zamiennie.
by Georgia
~*~
||~|| Zasady i opis postaci |~| Hierarchia i profesje |~| O powstaniu i terenach Smoczej Doliny ||~||
~~*~~
||~|| Zasady i opis postaci |~| Hierarchia i profesje |~| O powstaniu i terenach Smoczej Doliny ||~||
~~*~~