Hierarchia i profesje

~~*~~

Każdy może zajmować 2 stanowiska. Wyjątkiem są: para Alpha i Betha, gdyż oni mogą zajmować 3 miejsca. Każdy dorosły smok wybiera stanowisko bojowe, które jest obowiązkowe. Drugie stanowisko jest nieobowiązkowe i zaliczają się do nich wszystkie miejsca w przedziale nekromanci – opiekunowie smocząt. Proszę pamiętać, że ilość miejsc jest ograniczona i Alpha reguluje ilość smoków na danym miejscu. 
Młode smoki, które jeszcze nie osiągnęły wieku dorosłego (18 smoczych lat) mają obowiązek uczenia się. Nie jest określone, gdzie mają pobierać nauki. Mogą chodzić do szkoły (smoczej akademii, czy co wam wyobraźnia podpowie, oczywiście wcześniej trzeba poinformować o tym Alphe), może to być zwykły stadny nauczyciel lub mogą zostać adiutantami któregoś ze smoków (oczywiście przy wcześniejszej zgodzie nauczyciela). Nauczyciel adiutanta określa czas nauki, jej zakończenia lub przerwanie. Dorosłe smoki też mogą podjąć naukę w celu dokształcenia się. W tym przypadku nauka musi trwać min rok.

Para Alpha – przywódcy i najsilniejsze smoki stada(no bo zresztą są Alphami). Jak każdej władzy należy się szacunek, więc i tutaj nie ma żadnych nowości. Przywódcy podejmują ostateczną decyzję w każdej (poważnej) sprawie, więc tu też nie ma nic nowego.  Oni kierują stadem: wojny, pokoje, wewnętrzne konflikty, terytorium, przydzielanie stanowisk etc. Warto pamiętać, że do Alphy zawsze można zwrócić się o pomoc i, że Alphy to też zwykli ludzie (smoki), więc też maja prawo do czasu wolnego i rozrywek. 
Para Betha – krotko mówiąc zastępy pary Alpha. Ale także ich doradcy. Co tu jeszcze dodać: Bethy są drugimi po Alphach najważniejszymi osobami w stadzie.  Zazwyczaj pilnują porządku w stadzie.

Stanowiska bojowe
Wojownicy – zwykli smoczy wojownicy, którzy specjalizują się walką wręcz (można także podać konkretny rodzaj walki).
Paladyni -  oddział specjalizujący się w walce wręcz, ale też potrafiący posługiwać się magią. Ci wojownicy są bardzo wszechstronni.  Niestety takich ludzi jest coraz mniej, a co najgorsze jeżeli już się owy paladyn pojawi to bywa „pokręcony” umysłowo.
Magowie – jednostka posiadająca energię, dzięki której potrafią zmieniać rzeczywistość. Przydatni przy walce na dystans, ale nie konieczne. Pobierają energię z żywiołów, mogą je ujarzmiać. Nieliczni posiadają moce panowania nad żywiołami. Ponad to mogą także umieć rozpoznawać magiczną energię.

Nekromanci – tzw. czarna magia, to ich specjalizacja. W walce zawsze wspomagają magów. Nie posiadają swojego oddziału.
Szaman – poprzez trans i taniec potrafi przenosić swojego ducha i umysł do świata zmarłych. Pomaga przechodzić zmarłym na drugą stronę. Dzięki temu, może też nawiązywać kontakty z naszymi przodkami, prosić ich o pomoc w razie konieczności. Jest pośredniakami między smokami (ludźmi) a bogami (jeżeli takowi istnieją).  Niektórzy zajmują się też wróżbiarstwem oraz przepowiadaniem przyszłości, czy rzucaniem uroków.  Często posiadają szeroką wiedze na temat zwierząt, gdyż są dobre do różnego rodzaju nalewek, napoi i innych mikstur przydatnych w tymże fachu.
Zielarz – zagadnienia z hodowli, uprawy, zbioru, suszenia, pakowania i przechowywania roślin leczniczych ma opanowane do perfekcji. Jest swoistym lekarzem, który na każdą chorobę, ranę czy skaleczenia znajdzie sposób. Posiada również umiejętności tworzenia leczniczych wywarów, mieszanek czy eliksirów. Jednakże niektórzy mogą pochwalić się wiedzą na temat różnego rodzaju roślin oraz talentem kulinarskim. Niewielu z nich używa magii, lecz pojawia się i tacy, którzy sobie nia pomagają.

Dzienny wartownik – (ariergarda - straż tylna stada) trzyma wartę od wschodu do zachodu słońca (dopóki nie pojawi się drugi zwiadowca, który ma przejąć straż). Patroluje przestworza, bądź ziemie należące do Smczej Doliny. Ma prawo zaatakować/zatrzymać i zaprowadzić przed sąd Alphy wszelkie stworzenia, które przedostały się na teren Smoczej Doliny z niewiadomymi zamiarami. Ostrzega stado przed wrogami.
Nocny wartownik –  (ariergarda - straż tylna stada) trzyma wartę od zachodu do wschodu słońca (dopóki nie pojawi się drugi zwiadowca, który ma przejąć straż). Patroluje przestworza, bądź ziemię należące do Smczej Doliny. Ma prawo zaatakować/zatrzymać i zaprowadzić przed sąd Alphy wszelkie stworzenia, które przedostały się na teren Smoczej Doliny z niewiadomymi zamiarami. Ostrzega stado przed wrogami.
Dzienny zwiadowca – (awangarda - straż przednia stada) od wschodu do zachodu słońca (dopóki nie pojawi się drugi zwiadowca, który ma przejąć straż) robi rekonesans terenu  nienależący do Smoczej Doliny, ale także do innego stada, frakcji, watahy czy społeczeństwa, które nie zezwoliło na penetrację swojego terytorium. Ostrzega wartownika przed wrogami.
Nocny zwiadowca –  (awangarda - straż przednia stada) od zachodu do wschodu słońca (dopóki nie pojawi się drugi zwiadowca, który ma przejąć straż) robi rekonesans terenu  nienależący do Smoczej Doliny, ale także do innego stada, frakcji, watahy czy społeczeństwa, które nie zezwoliło na penetrację swojego terytorium. Ostrzega wartownika przed wrogami. 
Szpieg – jego zadaniem jest "odkryć tajemnice innych" dla potrzeb stada. Potrafi świetnie się zakamuflować. Zna tajemne szyfry, którym może informować Alphe. Zna kilak języków, tradycje wielu kultur, może być też dobrym skrytobójcą.

Opiekun/owie smocząt – opiekuje się smoczętami, gdy ich rodzice nie mogą, ale także są ich pierwszymi nauczycielami (można określić dokładnie  w jakieś specjalizacji jest się nauczycielem).

Smoczęta – mianem smocząt określamy smoki do 10 (z dziesiątym włącznie) roku życia. Od 10-18 roku życia ta nazwa w raz z smokiem/smoczycą jest używana zamiennie.

by Georgia
 ~*~

||~|| Zasady i opis postaci |~| Hierarchia i profesje |~| O powstaniu i terenach Smoczej Doliny ||~||

~~*~~